Och med ett nytt verktyg..

… så får man ju snällt testa sig fram bland funktionerna. Jag är mer van vid ett annat bloggverktyg (blogger), där jag bloggar privat men eftersom det verkar komma (redan finnas) en koppling mellan WordPress och Microsoft Live så kändes den här bra att testa. Alla elever och pedagoger i Lund har ju ett live-konto.

För Lunds pedagoger erbjuds dessutom ett par olika fortbildningskurser inom IKT just nu, som en slags fortsättning på PIM. Kurskatalogen går under namnet ”FLuM” (Framtidens Lund genom Media) och där finns bl.a. en kurs i WordPress.

Just nu skriver jag inlägg från ett annat konto och är nyfiken på om och hur det syns… Men det verkar som om jag ställt in att jag måste skicka det till granskning. Till mig själv. Interesting.. =)

Tror att jag godkänner inlägget efter granskning faktiskt… (och ändrar inställningarna… )

Om Johanna

IKT-samordnare, Lunds skolor. Projektledare Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Utbildad 1-7 lärare med bakgrund i såväl skola som företagsvärld.
Det här inlägget postades i Allmänt, Digitala verktyg, Fortbildning, Kategorier och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

