Bloggen tar sommarlov!

Läsåret är slut och bloggen tar sommarlov! Summerar vi så kan man ju lugnt påstå att det har hänt en hel del. För att nämna lite, så ta t.ex.:

  • 1-1 datorer till allt fler elever på skolorna…
  • Frukostklubb, TeachMeet och andra forum för utbyte pedagoger emellan…
  • Handlingsplaner som utarbetats på skolorna utifrån Lunds skolors IKT-strategi
  • Förskolor på g med nätverk, utbildning, planer…
  • Att skriva sig till läsning på grundskolan…
  • Wikis, bloggar, facebookgrupper, e-Twinningprojekt…
  • Film- och bildprojekt…
  • Fortbildning genom t.ex. ”Kollega coacher” på gymnasieskolorna, ”Lärspridare” på några grundskolor, skolornas egna drivna IKT-pedagoger och på prov vt-11, med fortsättning ht-12: det övergripande utbildningskonceptet FLuM (Framtidens Lund genom Media)…
  • Projekt Unik – införandet av digital IUP på grundskolorna…
  • Publicera Mer – vår site för publicering av elevers och pedagogers arbete…
  • Med mera…

Vi fortsätter att arbeta för att våra olika system ska vara lättskötta och ”prata” mer med varandra. Det har jobbats på en integrationslösning och håll tummarna – kanske går vi i (del)mål under sommaren och kan möta hösten med snäppet smidigare hantering.

Njut av sommaren! Ta vara på tiden, hämta krafter, ladda batterier och glöm inte att doppa tårna i vattnet! Tack för det här läsåret. Vi ses i höst igen!
Johanna & Judit

Annonser

Om Johanna

IKT-samordnare, Lunds skolor. Projektledare Sveriges Kommuner och Landsting (SKL). Utbildad 1-7 lärare med bakgrund i såväl skola som företagsvärld.
Det här inlägget postades i Allmänt, På gång i Lund. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s